Hur byter jag eller returnerar jag en vara?
Du är alltid välkommen att returnera varor till vårt huvudlager i Mölnlycke, Järfälla eller i Malmö. Dock tar vi inte några växter i retur då vi inte kan garantera hur dem hanterats efter leverans. Krukor och övrigt material går utmärkt att returnera dock står kunden för kostnaden för returen.
Du kan ångra ditt onlineköp från den dag du har genomfört ditt köp fram tills 30 dagar efter att du har mottagit dina varor.
När ditt meddelande har kommit oss tillhanda har du 14 dagar på dig att returnera varorna.
Tänk på att produkterna ska vara oanvända och i originalskick.
Returnera i butik
Om köpet är betalt med kontokort eller bankkort kommer butiken att återbetala beloppet till det kort du använde vid köpet. Om du handlar online med faktura och vill returnera i butik så får du ett tillgodokort tillbaka, dock behöver du fortfarande betala fakturan. Butiken kommer inte att kunna återbetala avgifter som t.ex. fraktavgiften.
Retur per transportör
När du returnerar varor per transportör får du pengarna tillbaka inom 14 dagar. Dock får ni själva stå för retur fraktkostnaden. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. Har du betalat via Faktura så reglerar vi summan mot ditt konto.
Allmänna villkor
Du kan ta med dig den vara/de varor du vill returnera till butik i Mölnlycke, Malmö eller Järfälla, under förutsättning att du tar med dig din följesedel till butiken. Om ett betal- eller kreditkort användes vid betalningen på greenstyling.se kommer butiken att återbetala aktuellt belopp till samma betal- eller kreditkort som användes vid det ursprungliga köpet. Om du valde något annat betalningssätt då du köpte varan/varorna på greenstyling.se, kommer ett tillgodokort att utfärdas i butiken. Om du returnerar varan/varorna i butik och får ett tillgodokort, måste du fortfarande betala den aktuella fakturan. Tillgodokortet kan lösas in på greenstyling.se eller i valfri Luwasa butik i Sverige. Butiken kan inte återbetala eventuella avgifter som exempelvis fraktkostnaden.
Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna Reklamationsnämndens regler och råd gällande reklamationer, öppet köp och bytesrätt.